آموزش حذف اکانت تلگرام

استاندارد

نحوه حذف اکانت تلگرام در اندروید و iOS بسیار ساده است. در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید، به آموزش حذف اکانت تلگرام (دیلیت اکانت تلگرام) می‌پردازیم.

مواردی که قبل از حذف اکانت تلگرام باید مدنظر قرار دهید

ترک تلگرام یک مسیر یک‌طرفه است. به همین خاطر، قبل از حذف اکانت تلگرام خود باید این ۲ مورد را در نظر بگیرید:

  • با غیرفعال کردن اکانت تلگرام، تمام فهرست مخاطبین ذخیره‌شده در این پلتفرم، پیام‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها حذف می‌شود.
  • بعد از غیرفعال کردن، اگر دوباره خواستید از تلگرام استفاده کنید، هیچ‌کدام از پیام‌ها، کانال‌ها و فهرست مخاطبین اکانت شما بازیابی نمی‌شود.

تنظیم اکانت برای حذف خودکار

یکی از ویژگی‌های امنیتی تلگرام، این است که اگر برای مدت مشخصی مورد استفاده قرار نگیرد، به‌طور خودکار حذف می‌شود. این زمان، به‌صورت پیش‌فرض بر روی ۶ ماه تنظیم شده است. این یعنی اگر طی این مدت وارد اکانت تلگرام خود نشوید، اکانت مذکور حذف و تمام اطلاعات ذخیره‌شده مربوط به آن هم برای همیشه از بین می‌رود.

غیرفعال کردن این قابلیت امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توان مدت‌زمان موردنظر را از ۱ تا ۱۲ ماه مشخص کرد. یکی از راه‌ها برای حذف اکانت تلگرام این است که این مدت را بر روی ۱ ماه تنظیم کنید و اگر طی یک ماه به اکانت خود سر نزنید و از آن استفاده نکنید، به‌طور خودکار حذف می‌شود. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه‌ی تنظیم این مشخصه را مشاهده کنید.

حذف اکانت تلگرام به‌صورت دستی

برای حذف اکانت تلگرام، این اقدامات را به ترتیب انجام دهید. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که در محیط اپلیکیشن تلگرام گزینه‌ای برای این موضوع وجود ندارد و برای انجام این کار باید به نسخه وب تلگرام مراجعه کنید.

۱. ابتدا با استفاده از مرورگر موردنظر خود، به این صفحه (البته این سایت هم مثل اپلیکیشن تلگرام فیلتر هست) از سایت تلگرام مراجعه کنید.

۲. شماره موبایلی که با آن اکانت تلگرام خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که در ابتدا کد کشور خود را هم وارد کنید.

 

۳. اگر شماره موبایل را درست وارد کرده باشید، یک کد به اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود. حالا دوباره به پیج مذکور مراجعه کنید و کد موردنظر را وارد کنید و در نهایت بر دکمه Sign In کلیک کنید.

 

۴. حالا در این صفحه جدید، از شما خواسته می‌شود که در مورد دلیل حذف اکانت تلگرام خود توضیحاتی را ارائه دهید. این بخش اختیاری است و در آخر بر دکمه Done کلیک کنید.

 

۵. در نهایت برای بار آخر از شما خواسته می‌شود که این فرایند را تایید یا رد کنید. اگر از تصمیم خود اطمینان دارید، بر گزینه Yes, delete my account کلیک کنید.

 

و تمام. به همین راحتی و سادگی می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد.

How to Permanently Delete a Telegram Account

منبع: Digikalamag